fredag 28. januar 2011

Sisste skoledag

Nå er det helg. Jeg har nå lagt bak meg tre uker i Tyskland, og  tre uker med språkkurs.
Det føles som ei uke, men det er allerede tre. å er jeg ferdig på skole, og klar for arbeidslivet igjen, klar?
Nei, der er jeg ikke helt sikker. Men på mandag må jeg bare være det. det skal gå! første dag starter jeg klokka 9, hvor jeg får omvising og litt informasjon. ellers blir det dager fra 07:30 - 16:30.
Det er overkommelige dager.
 Sisste skoledag var lengre enn vanlig, fordi lærere vår, Natalie hadde kjøpt inn drikke, laga kaffe og baka kake, som avskjed. for oss, den var veldig god, og det satte vi stor pris på. det er utrolig hvor mye vi har lært på bare 3 uker, med så lite skole. men jeg føler jeg har fått et greit grunnlag og kommer nok til å lære en del mer ute i arbeidslivet.

Læreren Natalie i lilla, midt i bilde.
med resten av klassa - en elev.




her er linken til bedriften jeg skal jobbe i, for den som er nyskjerig: http://www.schmolck.de/start

Som boende i Tyskland har jeg skaffa meg Tysk telefon. dette for å spare litt på telefonregning. så om noen har tenkt til eller skal ringe meg, så kan dere ringe på den, da det er billigere for både meg og deg.
det gjelder deg også mamma! :-)

+491742774872

Danke schon und auf wiederhoren!

1 kommentar:

  1. De e bra at tida går fort, de tyda på at du kosa de!=)
    Lykke te mæ fyrste dag på jobb på måndag!
    klem frå storesyste

    SvarSlett