torsdag 20. januar 2011

En stjerne reparatør.

I dag tidlig da jeg så ut vinduet, lå det snø på bakken. Heldigvis smelter den for og var i så små mengder at den bare kan ligge til den smelter. Jeg har ikke noe lyst å vasse i snø til jobb eller tog stasjonen hver dag.
  Nå har jeg vert på jobb intervju. på Schmolck GmbH & Co. KG, navnet ser helt gresk ut, men det er ei stor bedrift med verksted for små og store kjøretøy. Verkstedet jobber med Mercedes og Unimog, og har 30 mekanikere til sammen, ellers selger de biler og har et stort delelager, så det er veldig mange ansatte. Jeg skal være i tungbil avdelingen og skal skru Mercedes, på intervjue snakka ikke sjefen engelsk eller norsk så jeg sleit litt med å forstå all dialekttysken hans. men når jeg fikk svart at jeg skrudde Scania til vanlig så han veldig fornøyd ut! fikk ikke noe omvisning på verkstedet eller lignende, så det blir spennende å se det hele år jeg begynner. Bilder kommer selvfølgelig ut.
 nå er halve språkskolen over. og læreren sa at vi har gått igjennom 1 månes pensum på denne tia. smarte kalte hun oss.

4 kommentarer:

  1. Hei Espen.
    Det er bra at du endelig har fått deg lærlingplass i Freiburg/Emmeningen. Så det blir spennende å skru Merc.
    Flott at det går så bra på skolen.
    Klem fra mamma.

    SvarSlett
  2. Hallais! Spennande lesning! Eg gler meg til å sjå eit heilt innlegg på tysk. =)
    klem frå storesyste

    SvarSlett
  3. Høres ut til å være et bra sted du skal jobbe, Espen. Synd det ble litt rot med læreplassen i starten, men misforståelser kan ingen garantere seg mot. Gleder meg til å besøke dere i begynnelsen av mars!

    SvarSlett
  4. ja, jeg kunne godt tekt meg og vert på første fortalte plass, så på det som veldig lærerikt. men nå som jeg har en lettere vei til jobb og et soppas stort og bra verksted er jeg minst like fornøyd. jeg er kjempe spennt!

    SvarSlett