mandag 31. januar 2011

Første arbeidsdag!

Hallo!

Da var første arbeidsdag unnagjort, veldig godt å komme i gang med jobbinga, og har gleda meg lenge til det.
Her kommer litt om dagen og bedriften.
 Jeg var kjempenervøs når jeg spaserte inn på den store plassen uttenfor bygget, gikk inn og ble møtt av ei hyggelig dame, som spurte hva jeg ville. Jeg sa jeg skulle treffe Andreas og at jeg skulle starte å jobbe her i dag.
ho gikk inn på kontoret hans og noen minutter seinere var det hele i gang, da var det full omvisning på bygget og hilse på folk, før jeg fikk utdelt noen klær med Mercedes merke på. så blei jeg satt sammen med en kar for å dra å hente en ny semitralle, han var hyggelig, og fortalte meg litt om bedriften, og om de ansatte, så var det lunsj en hel time før jeg ble satt med en anna kar på verkstedet.
 Verkstedet er forholdsvis stort, og ikke mange år gammelt, med mange arbeidere, rundt 30 på gulvet og mange rundt, de jobber alle på skift og verkstedet er opp fra 07:30 til 22:00. det blir jobbet på Mercedes lastebil, varebiler og Unimog.
Jeg skal da holde meg til lastebildelen.

Mercedes-Benz Unimog
Mercedes-Benz Actros

Vart og her om dagen intervjua av Opplæringskontoret for bil- og transport fag i Vest-Oppland,

http://www.billerling.no/index.php?page_id=3


Legger også ved noen bilder av byen, skal få tatt flere så fort jeg treffer på godt vær med kamera i hånda.
bare legg igjen en kommentar om det dukker opp spørsmål eller vil si noen ord.


Små kanaler som renner overalt gjennom byen. Det sies at den som tråkker i en sånn kanal, må gifte seg  med ei fra Freiburg, dette har jeg selvfølgelig prestert og gjøre, så da venter vi alle i spenning!

stor katedral som ligger midt i byen, med et høgt klokketårn.
 klokketårn til høgere i bilde, det er mulighet for å gå til topps, men det er stengt for tiden på grunn av renovering.

3 kommentarer:

  1. Så flott by då! e gleda me te å få omvisning der når e kjem på besøk=)
    Jobben din høyrist jo grepa flott ut! Detta kjem te å bli bra og lærerikt!

    Storesyste di

    SvarSlett
  2. Veldig bra, Espen! Skjønner godt at du var nervøs, men det høres ut til at du ble godt tatt i mot, og da gikk det sikkert lettere enn du hadde trodd. Glemte helt å ringe deg i går. Prøver å få det til i dag. I mens får du tråkke i et par kanaler og se om det er noen Freiburg-jinter i nærheten:-)

    SvarSlett
  3. Bra med noen bilder av storebilene!

    SvarSlett