fredag 14. januar 2011

første uka, Ich spreche deutch!

Nå har det snart gått ei uke, siste dagen på språk skolen denne uka, i dag. Føler jeg har lært utrolig mye på bare ei uke, med tanke på at jeg bare har 2 uker igjen av skolen, må jeg gjøre mitt beste hele tiden, for prate tysk når jeg kommer hjem, skal jeg! Skoledagen er på 3 timer, det høres kanskje lite ut, men undervisningen går veldig fort unna. Så man lærer veldig mye på en 3 timers skoledag.
 Maten og drikke her er veldig billig. det er selvfølgelig bra, når vi må kjøpe inn alt vi trenger selv. Det går selvfølgelig bra å lage maten, etter at jeg har noen års erfaring med det til nå. det er heller andre her i huset som sliter mere, men en gang må man jo begynne.
 Jeg bor da med to gutter, de kommer begge fra Kongsvinger og de heter begge Anders. Det er 2 greie gutter med mye liv i! Ellers er det med 4 andre i gruppa, av dem ei jente, som trivs godt blant gutta, alltid god stemning i gjengen, og alle stor trivs i sammen.
Jeg, Anders og Anders bor i Emmendingen, dette er en mindre by, som ligger veldig nære freiburg, hvor språkskolen og resten av de norske bor. vi tar toget til freiburg, som tar 12 minutter, og det går rundt 1 gang i timen.
 Nå må jeg fly, men det kommer flere bilder i helga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar