søndag 27. februar 2011

Et innlegg

Da var det vel på tide med et nytt innlegg, har vert lenge i Tyskland nå, og ting begynner å bli mer en vane å det er heller ikke alltid like mye å skrive om. men litt blir det jo selvfølgelig på ei uke.
 Som jeg skreiv skulle jeg til grensa til Sveits å ha service på to biler, dette så jeg veldig frem til, men greide selvfølgelig å glemme kamera hjemme, vi var like utenfor en by som heter Rheinfelden. Denne er stor og halve ligger i Tyskland og halve ligger i Sveits, jobbene vi skulle utfør var, bytte av en firekretsventil på en bil, og så skulle vi ta en firehjulskontroll på en annen bil. Vi dro ut 08:00, vi hadde en times kjøring hver vei, og var ikke hjemme igjen før klokka var 19:00. dagen gikk veldig fort, og jeg syns det var interessant og spennende og være med på dette. Ellers har jeg fått kjenne på kroppen at å være lærling i Tyskland ikke er som å være lærling i Norge!
 På torsdag var det møte i bedriften, dette med alle mekanikerne, vi skulle nå få høre hvordan det gikk og hvordan vi gjorde det, om vi var effektive nok og gjorde bra nok arbeid. Jeg fikk fortalt på forhånd at om noe ikke var bra nok kom jeg til å skjønne det, uten å kunne for mye tysk. da kom sjefen til å slå i borde å banne som bare de sa de. Hva som ble sagt på møte kan jeg vel ikke si noe om. men sjefen var ikke særlig blid, på et punkt, men ellers var alt bra.
 Til helgen kommer min mor, far og lille søsster. Det er og karneval her denne uka. det er veldig stort her i Tyskland, og vi har en fridag etter neste helg i forbindelse med det. jeg har tenkt ut et kostyme og regner å få vert med på morroa. i går var jeg å Tonje ute for å lage program til vi begge får besøk av familie neste helg, vi hadde planer om å ta en gondolbane som ikke ligger langt unna, men da vi kom dit var det tåke, og vi snudde og dro tilbake igjen, håper da på bra vær neste helg så vi blandt anna får tatt denne gondolbanen med utsikt utover bye i sammen med besøket.
Det var alt for denne gang, et bildefritt innlegg denne gang, men skal få ordna en del bilder igjen til neste innlegg.

Til slutt, en liste over alt man savner fra Norge.

- snø
- fjell
- -20 grader
- bil
- snøscooter
- brunost
- grandiosa
- norsk cola

3 kommentarer:

  1. Espen, norsk cola!? hHahAhahaahHHAhAhah

    SvarSlett
  2. Såpass, ja. Det var bra sjefen ikke var mer sint enn som så:-)

    SvarSlett
  3. en må vite å i verdsette norsk cola, Marianne

    SvarSlett